18 Mayıs 2016 Çarşamba

Istek parça #8 ve kitap

Ne güzel soylemis kadın dimi?
Ben cok beğendim :-) sesinin dokusu cok güzel bence.
Sarkinin verdiği mesaja da diyecek laf yok.
Hazir ortamlarda 'eurovisionda kirim türklerinin sürgünunu anlatan sarki diye konusulurken' size kitap önerisi vereyim dedim.. yaşasın pragmatizm :P

Cengiz aytmatov

Ilk kitabimiz tabiki de cengiz aytmatov. Yazarin her kitabinda göçlerin, diktatoryal yonetimin acılarıni bulabilirsiniz ama benim size oncelikli tavsiyem
Cengizhan'a küsen bulut ve toprak ana adli kitaplari. Ikisi de birbirinden guzel..
Bi de kapaklarida hazir guncellenmisken kacirmayin!
Bütün kutuphanelerin demirbaş yazaridir zaten kendisi :) ucretsiz okuyabilirsiniz dogal olarak!

Salkım söğütlerin gölgesinde-firat sunel
Ahiska türkler'inin sürgününu anlatan bir kitap bu da.. bize yazili kitabi olarak okutulmustu ama ben bitiremedim :( geldiğim yere kadar kitaba kefilim :) gönül rahatlığıyla okuyun.

2 kasım 1943-halimat bayramuk
2015'in sonuna dogru okudum bu kitabi ama cok begendim.. karaçay türk'lerinin stalin zamanindaki göçünü ve sonrasını anlatıyor.
Aslinda bütün göç kitaplari ayni.. insanlar ayni aciyi tekrar ve tekrar yaşamışlar..
Gerek kalkip gidenler gerek gidilen yerdeki mülk sahipleri için zor bir olay..
Ama umut en son terk eden şey bedeni..

Sağlıkla, kitapla ve umutla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle
Not:yaziyi yazana kadar 10kez dinledim herhalde şarkıyı :D

4 yorum:

  1. senin 10 kez dinlediğin kadar varmış şarkı :) sende sağlıkla kitapla umutla kal her daim :) emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel sarki yaa :-)
      Hep birlikte insallah :-) tesekkure ederim guzel dileklerin icin :-)

      Sil
  2. karaçay türkleri. duymadım hiç. nasıl gidiyo okul komitalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gun yeni bir bilgi :P
      Son komite, sonra final.. stres tavan yapmis dururmda :/

      Sil

her kelime benim için değerli..