17 Aralık 2015 Perşembe

frambuazlı hayat-deep tone

Kitabına şarkı
Birkaç iyi muzisyen-2 yazisindan secilip dinlenilmistir :-)

Selam blogger'lar ve blogger olmayanlar :-)
Kitabi bitireli bir kac saniye oldu daha, hemen tazeyken, üstüne farma eklenmemis haliyle yazayım dedim :-)

Öncelikle okuyup okumamak da cok kararsızdim, hatta okumamak da kararlıydim..
Çünkü ben blogger deep'in yazılarıni seviyorum, ya yazar deep'i sevmezsem diye düşünüyordum.. bir de okuyan bloglarin hepsinde über ve super yorumları yapılınca dedim 'kesin sevemem'.. hikaye kısmını kisa tutayim.. sonuç olarak içsel bir cesaret örneği gostererek kitabı aldım :-)
Okudum -yaklaşık 2 dk onceye kadar okuyordum-
Vee.. beğendim :-)

Kitap 10 bölümden oluşuyor..
Girişte fransız sineması ile karşılıyor sizi deep.. yogun bir sinema kültürünün/birikiminin sonucu olduğunu gösteren yazılar var.. ayni durumu müzik ile ilgili bolumde de okuyoruz.. altı boş degil yazılanların.. bence :-)
Kültür başlığı altinda okumak var, sendromlar var..
Insan, gelişim, yaz, yansımalar, düşünceler, denemeler diye gidiyor..
Birer ikişer sayfalık, akıcı, olumlu deneme -ve bir bölümde hikaye- yazıları..
Ben komite sınavının yaklaştığı bu stresli zamanlarda kitabi okuduğum için mutluyum.. cunku orada yazılan bazı yazılar insani sakinleştiriyor.. en azından beni :-)
Son kısımlar biraz daha sorgulayıcı ve global bir eleştiri olmuş..
Kitabın icinde en sevdiğim bolumlerdi.. melankolik ruhuma dayanarak :-)
Benim için guzel bir tanışma kitabi oldu..

Yeni bir fotoğraf cekemeyecek kadar üşengecim :D
Ama bir nokta var ki benim kişisel takintimdir.. aslında nokta değil virgül..
Bazı yerlerde virgüle ihtiyaç duydum.. blog yazarken/okurken cok umursamiyorum ama matbu eser okurken virgül takıntı bende.. saramago'nun körlük romaninda, yazar o kadar cok virgül koymustu ki rafimda uzuun sure bekledi o kitap.. alışıncaya kadar da gozum satırlara takildı..
Frambuazlı hayat'ta ise tersi şekilde bazı yerlerde virgül aradım.. ama bu deneme kitabı yazar isterse ters soru işareti koyar :D
Bi de komite yaklaştığı icin tam obsesif hallerdeyim., belki bissuru okurun icinde bir beni irrite etmiştir :)

Bence deep'in blog yazılarını -deneme şeklinde olanları- seviyorsanız kitabi da severek okuyacaksınızdır.. %90 garanti veririm.. belki blogtan daha cok seversiniz cunku yazilar kagidin ustundedir.. somut bir sekilde elinizde :-)
Daha once deep okumayan ve şimdilik açıp okumaya üşenenler de beğenir bence.. dolu dolu bir eser.. her telden yazi var.. onlar da yazara ve kitaba bir şans vermeliler :-)
Soft, akıcı bir dili vardi..

Fiyati uygun gibi.. ben internetten aldim normaldi.. kitapçıda görmedim hic zaten., il kütüphanesinde de rastlamadım.. ama cok pahali bir sey degil ki zaten..
Kitaplar cok pahali degil bence.. normal karton kapak olanlar.. özel baski, ciltli falan olunca fiyatlar fırlıyor.. gelmeyelim boyle ticari oyunlara, normal olsun ucuz olsun.. desem de inanmayin, ciltli kitabı ben de cok severim :D ağırlığı yeter bee :P
Deneme, ani, gunluk türüne puan vermediğimi biliyorsunuz yada daha yeni öğrendiniz :P biyografilere de vermeyebilirim bence.. kisaca kurgu olmayanlar diyeyim :-)

Kitabı alın okuyun ya.. kitap okumak candir, yazari blog aleminde pek sevilir ama kendi reklamını yapamıyor :D yapsa da yerli edebiyat blogger görse be !

Komitesi olan biri icin cok neşeliyim.. bunlar hep deep tone toksisitesi :)

Sağlıkla, kitapla ve umutla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle

14 yorum:

  1. Ahahah neşene bakılırsa kitap gerçekten iyi gelmiş :) adına bayılıyorum bi kere ben bunun ya "frambuazli hayat" ne biliym böyle bi tatlı geliyo :) ben de sınavlarım bitince satın alıp okurum artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frambuazlı pastayı çağrıştırıyor gibi :D
      Okursan senin de yorumunu bekliyorum :-) geri yorum yazamasan da okuyorum hep :-)
      Kolay gelsin sinavlarda!

      Sil
    2. çok teşekkür ettim :) okuman da yeterli :)

      Sil
    3. Googleplus da grubun birinde paylasinca bende de cikiyor yazilarin.. ordan takip ediyorum genelde :-)

      Sil
  2. Diğer iki kitabını okudum ama bunu daha alamadım. Kapağı diğerlerine göre daha güzel çok neşeli :D
    Ben bırak noktaya virgüle yazarken imlaya bile dikkat etmiyorum çoğu zaman.Ama iş kitaba gelince ben imlaya virgülüne dikkat edilmemesine deliriyorum. Gerçi haklısın isterse ters soru işareti koysun deneme :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme kitabı olunca eleştiriye kapali oluyor bence..
      Yazım yanlışlarıni her okur gibi hiiic sevmem.. arada olur yaa matbaa 'ni' yazacagina 'm' yazar.. kitap isterse 100 temel eserden olsun, matbaa hatalari onu bitirebilir.. kimse kimsenin imlasina karisamaz blogda :P ben de tek nokta ve büyük harf sevmiyorum yazarken :P uc nokta fazla geliyor diye iki nokta koyuyorum cumle sonuna :P

      Sil
  3. deep'in bu kitabını çok merak ediyordum.
    öylesine güzel anlatmışsın coffe! evvelki yazılarında deep'in kitabına rastlayınca, "acaba coffe, satırlarında yer verecek mi" diye bir an düşünmüştüm. iyiki de vermişsin. ve ciltli kitap açısından katılıyorum. :D bir de ben de alışkanlıktır, şayet gittiğim yerde alacağım kitabın ciltlisi var ve; mesela o gün üç kitap almayı planlıyorumdur üçünü de bulmuş evdeki hesabı çarşıdakiyle denkleştirememişimdir, (oysa ciltli almasam yeterince kâfi gelecektir.) yine de gider birini bana son derece trajik gelen biçimde bırakarak "arkada adam bırakıyorum sanma, seni almaya geleceğim" bakışıyla aldığım ciltli kitapla kasaya yönelirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara sık sık dediğim gibi beğendigim kitapları yaziyorum buraya :-)
      Ay yok yaa kitapcidan almaya kiyamiyorum parama :D internette daha uygun -ne kadar uygun olabilirse- fiyata.. zaten hir adet yayinevi var, adini vermiyorum ama herkes bilir :D kitaplarinda gözüm kalıyor sadece :/
      Adam birakmak racona ters river! :P

      Sil
  4. Allah seni napmasın. kendin gibi yorum yazmışsın. bu yazını en kısa zamanda bloguma da koyarım zaten. ay bu nokta, virgül işi zor iş zaten komiracı obsesif dr coffee marka kahve :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda bana çekmiş demek ki :D
      Bak kitabı okurken fark ettim senin üslubundan güzel cocuk hikayeleri/masallar çıkar.. denesene bir ara :)
      Sonlardaki bir sürü roman kahramanının buluştugu yaziyi cok sevdim :-) bi de müziklere de onbeş tatilde bakicam insallah :P

      Sil
  5. Seni bulacam oğlum modundayım şu an :D
    İdefix'de tükenmiş Okuoku'da yoktu başka internet sitesi de kullanmıyorum. Kızılaylarda gezeceğim artık.
    O düşünce bende de vardı aslında. Yani acaba Deep kitapta nasıl olur? Ama senden garantiyi de aldığıma göre Coffee :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye baska site kullanmiyorsun ki? Kitapyurdu kargo icin iyi ama babil fiyatlari düşük oluyor 1-2 lira.. okuoku novella chick-lit türünde iyi.. idefix'i bi kere kullandim, hizliydi ama fiyatlar pahali sanki kampanya yoksa.. ilknokta'da da itihaki ve yan kuruluşları ucuz, onu da bir kere kullandım.. d&r kullanmadim ama hic.. idefix'le ayni gibi geliyor..
      Bence internet kitapcisi yelpazeni genisletebilirsin :-) para senin cebinden çıkıyor sonucta, hangisi daha avantajliysa onu kullan :P
      Kitabi kitapyurdundan aldım ama biraz bekledim..

      Sil
  6. deep , iyidir ya , seviyoruz blog alemi olarak kendisini , vizelerin bir diğer obsesifi olan ben de bu kitabını almayı düşünmüyorum . Taktım yani kendi imzalı olarak vermezse okumayacağım , o derece , artık tüyapta mı yer ayırır napar bilmem , o kitap imzalanacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa oyle bisi olursa bir tane de kendime isterim imza :-)
      Hep bu sinavlar bizi obsesif yapiyor yaa :/

      Sil

her kelime benim için değerli..