11 Ekim 2015 Pazar

güz kitaplari vol.1

Merhaba millet :-)
Bu donem yeni bir yayinlama şekline gecmeye karar verdim..
Oncelikle bildiginiz gibi pinnucia'nin guz okuma senligine katildim..
Senlikte aylik raporlama yapiyorsunuz, ben de bu fikirden esinlenip okuduğum kitaplari toplu olarak yazmaya karar verdim.. bu durum benim icin daha kolay olacak cunku bu sene 8 -yaziyla da sekiz- komitem var ve bunlarin arasi cok az.. misal bu pazartesi degil oteki pazartesi-sali komitem var.. -canim biraz sıkıldı ben de kitaplari yaziyim dedim, yoksa ders calismaya devam(!) -
Bir de kendi sıkıntılarimdan dolayi bu sene gocebe bir yasam tarzim olacak ve bu da komiteye calismami zora sokan faktorlerden biri..
Ama gelin gorun ki tek sosyal mecramdan vazgeçemiyorum ..
Bu sebeple bir yazida bircok kitap olacak.. yol kitaplari yazisindaki gibi..
Neyse az dirdir cok kitap deyip guz okuma senliginin basindan simdiki zamana kadar okuduklarimi yorumlamaya gelelim :-)

Okudugum su an icin 5 kitap var.
1)nil'in melikesi: hz.asiye
2)mavi ay (anita blake serisi 8.kitap)
3)tiffany'de kahvaltı
4)bir kadinin yasamindan 24 saat
5)2 kasim 1943

Nil'in melikesine gecmeden once mavi ay'a yorum yapmayacagimi soylemek isterim..
Roman 20 kitaplik bir serinin elemanı.. ben seriye devam etmeyecegim, edenleri tutamam ama baslamanizi da tavsiye etmem.. ne edebi anlamda ne de hayat görüşünu etkileme açısından, efendime diyim bi bilginizin uzerine bisiler ekleme olarak hic bir katkisi yok.. sadece okuyup eglenmelik, chick-lit denen turden.. karmasik bir kurgusu olsa da seri olarak basit temeller uzerine oturtulmuş.. aksiyon filmi izler gibi okuyorsunuz.. seri olmasa alin okuyun derdim ama.. el insaf bee 20 kitap kac para ediyor diye maddiyatci tarafim bagirip duruyor, susturamiyorum.. onu susturamayinca da siz4 almanizi tavsiye etmiyorum. Hayir yorumlamayacagim dedim ama mini yorum oldu bu :D
Kütüphanelerden bulursaniz okuyabilirsiniz

1)nil'in melikesi : hz.asiye - sibel eraslan



Daha once yazarin 3-4 kitabini okumustum. Kendine gore kaliplasmis anlatimi bu kitabinda da sürüyor.. firavunun esi hz.asiye'nin hayatini cok guzel anlatiyor.. kitapta kahramanin cocuklugundan olumune kadar devam ediyor. Hz.musa'nin yasamini da ele aliyor kismen..
Kitapta alt mesaj olarak mükemmel müslüman kadin/anne/eş ozellikleri veriliyor..
Cennet hanimlari adli seriye ait bu kitapta.. serideki diger hanimlar hz.meryem, hz.hatice, hz.fatima..
Benim hosuma gidiyor yazarin şiirsi dili, kitabin sürükleyiciliği.. kıvamında bir kitap..
Benim puanim 10 uzerinden 7.. her seye ragmen yazarin tarzina alistigim icin azicik sıkıldım :-) yilda bir yada iki kere okunabilecek biri.. daha once okumamissaniz tavsiye ederim kitaplarini..

2)tiffany'de kahvalti-truman capote



Holly, holly, holly
Sen ne kadar kendine ozgu ve azicik da saftirik bir kizsin oyle.. aslinda hem kurnaz hem saf.. ikisinin karışımı.. ilgi bekleyen ama ilgisini göstermeyen..
Belki filmini izlemissinizdir, benim izlemedim.. kiatbi da zaten aldiktan bir yil sonra okumus oldum :) cunku holly'i svemeyecegimi dusundum.. sevdim mi? Olabilir.. bir yere ait olmak isteyen ama baglanamayan birisi.. yazarin anlatimi guzeldi.. zaten iki saatte biten bir yolculuk kitabiydi.. sizi holly'nin, anlaticinin hayatina cekip zamanin amerikasinda manhattan'in kiyisinda kalmis bir pansiyonda yasayan kahramanlarimizla ayni odaya koyuyor.. filmi nasildi bilmiyorum ama kitap guzel bir yol kitabi olabilir.. benim puanim on uzerinden 6,5-7 arasi bisi.. o övulüp duran holy'i yakalayamadim ben.. bir ruzgardi gecti gitti gibi oldu..

3)bir kadinin yasamindan 24 saat - stefan zweig



Boyle bir kitabi sadece zweig yazabilirdi. Daha once satranç'i okumus olsam da bi tek ikisinin de üslubu ayni.. cift katli bir anlatici bakis açısi var.
Kisa bir kitap. 70 sayfa kadar.. bir saat ya surdu ya surmedi demek isterdim ama son uc sayfayi 2 gun sonra okuyabildim :(
Bir kadinin .. burayi doldurursam büyük spoiler olacak :D ama bir kadinin hayati oyle tahmin ettiginiz -ettigim- gibi ayna önünde, mutfakta yada kocasini metresiyle basmaya calismakla gecmiyor.. cok gumbur gumbur aksiyon dolu degil.. soft bir hikaye.. kendini okutuyor ki 70 sayfa da patoloji notu olsa okunur -pato olsa okunmaz-..
Benim kitap icin puanim 8. Begenerek okuyoruz yazari ;) sizin de okumanizi tavsiye ederim.. ama satranc daha hostu.. eger yazarla tanışma kitabi olacaksa satranç tavsiyemdir :-)

4) iki kasım bin dokuz yüz kırk üç- halimat bayramuk



Karaçay türklerinin 2 kasim 1943'te gerceklesen sürgününu anlatiyor. Birinci sinifta tavsiye uzerine almıştım. Guz okuma senligine nasipmis :-) hep dedigim gibi bazi kitaplari okumak icin olgunlasmak gerekiyor, hem kitabin hem sizin..
Kitap guzeldi.. bazi yerlerde dilin getirisi olarak deyim tekrarlari vardi rahatsiz eden.. bir de ilk yuz sayfa romandan cok tez çalışması gibiydi. Acikli bir calisma.. surgun, suruldukleri yerde karsilastiklari zorluklar ve bunlarin hepsinin gercek oluşu insanin yüreğini sizlatiyor.. okumalısınız bence.. tarihi bir yasanmislik var ortada.. kitaplara cok konu olan bir durum degil.. bu kitap hem roman hem deyaşananların belgesi -gibi-.. daha cok ani tarzi.. sanki gokka yasadiklarini anlatmis yazar da ilahi bakis açısıyla kagida dökmüş gibi.. bu yuzden ben kitaba puan vermeyecegim.. ani kitaplarina puan vermiyorum ama gonul rahatligiyla okuyabilirsiniz.

***
Şimdilerde elimde nietzsche ağladığında isimli kitap var.. baslayali birkaç gun oldu ama daha yüzüncü sayfaya bile gelemedim :( belki bu gece okurum çokca

Saglikla, kitapla ve umutla kalin
_dr.coffee'den sevgilerle
Not: fahri ablam, gidisinle uzulsem de bir gun dönüp sevindirirsin umarim.. yolun açık olsun.. hayat boyu mutluluk pesini birakmasin

4 yorum:

  1. Bir kadınının yaşamından yirmidört saat'i yeni aldım... Zweig muhteşemdir, çok severim... size iyi okumalar ve okulda kolaylıklar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim beğenerek okursunuz :-) zweig'in uzun oyku kitaplarini gozum kapali alirim ama biyografi kitaplarina hala supheci yakalsiyorum :S
      Tesekkur ederim, size de iyi okumalar :-)

      Sil
  2. tifani okudum filmi de küsel yaaa :) nil'in melikesi adlı blogçu vardı ya. öğretmen oldu atandı bıraktı bizi :) komitacı oldun sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben izlemedim daha filmini :/
      Hic duymadim adini ama yolu acik olsun :-)
      Komitaci dogulmaz komitaci olunur :P

      Sil

her kelime benim için değerli..