7 Mart 2015 Cumartesi

kanlı kontesler-hicran aygün

merhaba kütüphanenin sakin sakinleri :D
 size kelime oyunu yaptım demin :D :D
ay gerçekten glukozu fazla kaçırınca öfori yapıyor :D :D
aslında bu kitap yorumu için bu kadar neşeli olmamam gerekir.. çünkü söz konusu gerçek ölümler,gerçek acılar, gerçek katiller...

kitabın yazarını ilk gazetede bir köşe yazarına verdiği yorumda görmiştüm.. liseydeyken..
o zamanki aklımla bile gerek yazarın verdiği röportaj gerekse kitabın konusu hayli ilgimi çekmişti.. bir dönem kitabın adını sanını kaybedip sonra geri buldum-arada oluyor öyle, geçende eski okuduklarımdan birini hatırlamayınca kafayı yiyordum az kalsın-..yıllar sonra -sanırım 4 yıl falan- kitabı aldım.. kitapyurdu istediğim kitapları bulamayınca paramı daha sonrası için saklı tutmuştu.. ben de o parayla bunu ve dokuz oda cinayetleri'ni aldım.

kitabın teşekkür bölümünde geçen seneki davranış bilimleri hocamın adını görünce değeri bir arttı gözümde :) çünkü hocamız alanında pro olduğunu kanıtlamıştı derste :)



gelelim kitaba.. bu kitap GERÇEK katilleri anlatıyor.. daha doğrusu gerçek katiller kendilerini anlatıyor.. nasıl bir hayat yaşadıklarını, neden bu suçu işlediklerini,ne hissettiklerini ve pişman olup olmadıklarını..
8 tane hikayemiz var.. edebi yönü yoktu.. röportajlardan oluştuğu için ama yazar görüşmeleri sırasında kendi duygularını, karşısındaki kadının nasıl hal ve davranış içinde olduğunu anlatmış.. biraz romanvari olmuş bu yüzden.. yazar hem konuşmayı aktarmış hem de o andaki kendi düşüncelerini..
beni şu etkiledi diyemeyeceğim çünkü hepsi etkiledi ve sizlerinde okumanızı isterim..
edebi bir kaygıdan çok neden?nasıl? sorularına cevap aranmış..

kitapta hoşlanmadığım nokta diyaloglarda karşısındaki cevap vermeyince "!!" işaretinin konması oldu.. iki yerde de sanırım kişilerin asıl kimliklerini deşifre etmişti..
ayrıca kapağını da pek beğenmedim.. daha çarpıcı bir şey olabilirdi..katili kadın olan polisiye kitaplarının klişeleşmiş kapaklari gibi olmuş...

benim puanım kitap için 7 puan.. eğer maktul ve yakınlarını okumaktan sıkılmışsanız bu kitap sizin hayatınıza renk getirebilir..

son olarak bazı hikayelerde içimdeki caniden korkarak katili haklı buldum, bazılarına ise bir insanın canına bu kadar nedensizce katlettiği için çok kızdım.. ama en çok toplumdu suçlu olan..
sağlıkla ve kitapla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle

18 yorum:

  1. Bu tür kitap hic okumadim ama Criminal Mind dizisi sayesinde,dedektifler davranis bilimi egitimli ve öldürülüs sekillerinden,olayin tahlili ile katilinin karekterini ve profilini cikariyorlar,cok sey ögrendik.
    Cook severek izliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severek izliyorum o diziyi :D ama bu kitaptakilerin gercek olusundan dolayi daha bi etkilendim.. psikanalitiginden cok katilin gozunden bakiyoruz cinayete... criminal minds daki sarisin zeka küpünun adi neydi? Pek de severim onu :D ♥

      Sil
  2. örerken kanlı kontes okumak kolay tabiiii :)))) öfori olursun öyleeee işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yaa örerken film bile izleyemiyorum, ilmek kaçıyor sonra :D o benim kendi öforik halim :D :D film demişken.. büyük budapeşte hoteli'ni izledim :D :D

      Sil
    2. iyi film dı mı :)

      Sil
    3. evet :D çok eğlenceliydi :D :D resepsiyoniste çok güldüm yaa :D :D

      Sil
  3. oyy teşekkürler doktorum yorumu girmişsin. çok merak ediyorum bu kitabı, okudugum gerilimlerin çoğu kurgu oldugundan gercegı nasıl taşıyabılırım bılmıyorum ama denıcem mutlaka. Cerrahı bı yakalayım da araya bırkac sakınleştırıcı kıtap alıp kanlı konteslere gecerım dıye dusunuyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cerrahdan sonra araya iki şiir kitabı at, sonra bunu oku... bakalım sen nasıl bulacaksın :)

      Sil
    2. seri katil ve şiir. ivit çok uyumlu :)

      Sil
    3. işte biri sakinleştirecek diğeri sinirlerini gerecek.. yanii... yaa deep niye zor durumda bıraktın ki beni şimdi.. ben ne anlarım şiirden :D :D

      Sil
  4. doktoruumm mimledim seniiii
    http://cam-misket.blogspot.com.tr/2015/03/top-10-mimi.html

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı ilk defa duydum, üzerinde düşüneceğim :) Bol kahveli, kitaplı bloğuma bekliyorum. Takipçiniz oldum ve sitenize katıldım. Bana da bekleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurgu-dışı olduğu için tarzınız mı bilemeyeceğim.. blogunuza geç de olsa ziyarete geleceğim :)

      Sil
  6. ama yorumuna yanıtımı okudun muuuu :)

    YanıtlaSil
  7. Kitabima yaptiginiz elestiri, ovgu dolu sozler icin tesekkurler. Burayi tesadufen buldum, bulduguma da memnun oldum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eserlerinizin devamını bekliyorum..
      insanların hallerine şaşırarak okuduğum bir kitaptı..

      Sil

her kelime benim için değerli..