20 Şubat 2015 Cuma

huysuz kitapçı fikry'nin inanılmaz hikayesi-gabrielle zewin

spoiler olabilir az biraz
ADA KİTABEVİ
Alice Ada'sının Tek Kaliteli Edebi Eserler Tedarikçisi
Kuruluş 1999
Hiç Kimse Bir Ada Değildir: Her Kitap Bir Dünyadır


bugün/gece geçen yıl birkaç saniye görüp sonra pek umursamadığım ama bu yıl tekrar favori kitapçımda görünce çok okuyasım gelen bir kitaptan bahsedeceğim.

öncelikle kitabın adına aldanıp da inanılmaz yazıyor fantastik bilim kurgu tarzıdır kesin diye düşünmeyin çünkü değil. ki zaten bay fikry o tarz kitapları dükkanına bile almıyor.
aslında family story -burayı femili sıtori diye okuyoruz :D- tadı verip sonraları drama çevirebilir.

yazarın dili gerçekten çok iyiydi.. gereksiz tekrarlardan ve klişe girişlerden kaçınarak sürükleyici bir roman oluşturmuş..neredeyse sürükleyici.. ortalarında bir yerlerde azıcık sıkılmış olabilirim..

aslında bay fikry her zaman huysuz değildi.karısının vefatından sonra-arka kapakta yazıyor zaten- bu hale geliyor..yada ona tatlılık katan eşiydi. 
bir gün çocuk kitapları bölümünde 3 yaşlarında bir kız çocuğu buluyor..ve asıl hikayemiz biraz da bundan sonra başlıyor.. 

hala metin eklemeyi bulamamış olabilirim :D
kitabın girişinde rumi'nin bir sözü karşılıyor bizleri.ama söz kitabın aslında da var mı bilemedim.
dediğim gibi kitabın dili aile kitabı havasında her yaştan okurun anlayabileceği ve kitap tutkunlarınca derin yorumların çıkarılabilecek bir tarzda.
kurgusu inanılmaz olmasa da bir eh işte'yi, hak ediyor.kitapta hiçbir şekilde tahmin edilememezlik yok.heyecan öğesi buharlaştırılmış gibi. arka kapak ve ilk birkaç sayfa sayesinde kitabı genel hatlarıyla anlıyorsunuz..lakin sondan önceki olaylar.. orası gerçek bir vay be'yi hak ediyor.. şimdi heyecan yok dedim ama birkaç gizemimiz de bulunmakta..tabi bunlar iki yaprakta dökülüyor ortalığa..
arkasında yazan eleştirilerden birinde "kitaplara duyulan aşk, kitap severler ve bütün insanlık var" demiş biri-eowyn ıvey-.
doğru da söylemiş. 
okurken çoğunlukla beğenmiş, yer yer sıkıcılıktan patlamış, genelde hasedimden çatlamış ve sonunda üzüntüden ağlamamıştım. yani az duygusal olsam ağlayabilirdim.
kapağını beğensem ve konuyla ilişkili bulsam da gönül ister ki ojinal adı ve kapağıyla bassalardı. çünkü orjinal adını ben yarım ingilizcemle çevirince A.J Fikry'nin hayat hikayesi -the storied life of a.j fikry- oluyor ve sizi anlamsız heyecanlar arayışına sürüklemiyor..
velhasıl kelam benim bu kitap için puanım 10 üzerinden 7. 2 puan sıkıcı kısımlar -tamam hepsi mükemmel olacak değil ama kimse sıkılmak istemez-, 1 puan orjinal adıyla basmayan sevgili yayınevi iş-güzarlığı mı desem artık bilemedim-inden kırıyorum.
eğer kitap,kitapçı,kitapevi hikayelerini,soft aile konulu dizileri seviyorsanız bu kitap tam sizlik olabilir :)
ve her zamanki gibi parayla almanıza gerek yok.kütüphaneler bu zorlu günler için var değil mi :D
sağlıkla ve kitapla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle

2 yorum:

  1. ya benim için kitap yazmıyorlar mı bayılıyorum :D edinileceklerim arasında yerini aldı canım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda güle güle oku!
      bakalım maya'yı sevecek misin :D

      Sil

her kelime benim için değerli..