4 Mart 2014 Salı

Ve Dağlar Yankılandı-Khaled Hosseini

Arka Kapak
Gece vakti, çölü bir el arabasını çekerek geçen bir baba.Arabanın içinde annesiz iki çocuk; biri kız, biri erkek. Küçük Peri için ağabeyi Abdullah, ağabeyden çok öte.on yaşındaki Abdullah'a sorsanız Peri, her şey demek. Köylerinden Kabil'e varmak için çıktıkları yolculuğun sonunda aileyi yürek parçalayıcı bir son bekliyor.Fakat aslında bu bir son değil...

orjinal kapak daha mı hoş ne :pDoğru ve yanlış kavramlarının ötesinde
uzanan bir toprak var.
Seni orada bekleyeceğim..
Mevlana Celaleddin Rumi,13.yy
Afgan yazarımız Khaled HOSSEİNİ'nin 3. kitabı ''Ve Dağlar Yankılandı'' nın açılış cümlesi bir nevi kitabı fısıldamış bize.Yokulluk içindeki iki kardeşin aralarına giren binlerce kilometre ve onlarca yıllık bekleyiş.. iki kardeş ama ikisi de farklı iki dünya..Hikaye çok güzeldi.Realizm ile romantizmin bir harmanı olmuş.
Kitabın iç yüzü çok hoş durmuş.Diğer iki kitap kadar beğenmesem de birçok yazardan daha iyiydi.her güzel şeyin iyi yanları olsabile görmek istemediğimiz kötü yanları da vardır.Bu kitabın benim naarımda kötü yanı bütüünnn yan karakterlerin hikayelerini anlatması ve bir yerlerde konudan sapmış gibiydi.Sanki sayfaları doldurmak için başka, çook başka konulara savrulmuştu hikaye.
intternet dedikodularına göre yazar kitabı maddi kaygılarla yazmış bence bir yerlerde ilhamını kaçırmış da olabilir. çünkü çok kompleks bir kurguya sahip.1952 sonbaharında günümüze taşıdığı bir hikaye yazmış ki hiç kolay gibi durmuyor..beni kitapta tek rahatsız eden nokta bu oldu.çünkü kahramanlarımıza ne olduğunu öğrenmek için bütün yankarakterlerin hayatını öğrenmek zorunda kaldım. çok şükür güzeldi hikayeleri. özellikle doktorun-yunanlı- :)
ben bu kitaba 10 üzerinden 7 veriyorum :)
_dr.coffee'den sevgilerle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

her kelime benim için değerli..